عمده فروشی چیست ؟

عمده‌فروشی (به انگلیسی: Wholesale)، |لوازم آرایشعمده|روش کالا یا اجناس به خرده‌فروشان، کاربران صنعتی، بازرگانی، نهادی، یا دیگر کاسبان حرفه‌ای، یا به دیگر عمده‌فروشان و خدمات مرتبط است. به‌طورلو کلی، عمده‌فروشی، فروش کالا به هر کس و به هر مقدار به استثنای مصرف‌کنندهٔ نهایی می‌باشد. عمده‌فروشی دارای اهداف تجاری است و عموماً با مقادیر بزرگ معاملات سروکار دارد. علاوه بر این عمده‌فروشان وظیفه ارتباط تولیدکننده و تامین‌کننده را بر عهده دارند.

عمده‌فروشان غالباً به مونتاژ، مرتب‌سازی، و درجه‌بندی فیزیکی کالاها در قالب بخش‌های بزرگ می‌پردازند. آن‌ها پس از تقسیم فله‌های کالا، به بسته‌بندی و توزیع مجدد کالاها در قالب بخش‌های کوچکتر می‌پردازند. در حالی‌که عمده‌فروشان بیشتر کالاها معمولاً از مکان‌های مستقلی کارشان را پی می‌گیرند، بازاریابی عمده‌فروشی برای مواد آرایشی و بهداشتی لزوماً نمیتوانند مانند عمده فروشی مواد خوارکی در بازارهای مشخص عمده‌فروشی دنبال شوند که همهٔ معامله‌کنندگان در آنجا جمع می‌شوند. به‌طور سنتی عمده‌فروشان به بازارهایی که بدان محصولات را عرضه می‌کنند نزدیک‌تر باشد تا به منبعی که از آن محصولات را دریافت می‌کنند. لذا پیدا کردن عمده فروشان محصولات آرایشی بهداشتی برای توزیع کنندگان می تواند امری خسته کننده به نظر آید.

توزیع‌کننده مترادف با عمده‌فروش نیست. همه عمده‌فروش‌ها توزیع‌کننده به شمار می‌آیند، اما همه توزیع‌کنندگان عمده‌فروش نیستند. به عبارت دیگر برخی از خرده‌فروشان و تولیدکنندگان خودشان عمل توزیع‌کنندگی عمده‌فروش را انجام می‌دهند. تفاوت خرده‌فروشی با عمده‌فروشی در این است که خرده‌فروش عموماً کالا را به مصرف‌کننده نهایی می‌رساند و در مقایسه با عمده‌فروش اهداف و برنامه تجاری مفصلی ندارد و با مقادیر بزرگ معاملات نیز سروکار ندارد.

عمده فروشی لوازم آرایشی

انواع عمده فروشی

اگرچه روش‌های بسیار زیادی برای طبقه بندی عمده فروشان وجود دارد، اما بیشتر دسته بندی‌های زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عمده فروشان بازرگان

این تامین کنندگان عمده فروشی خود را دارند و محصولات یا خدمات خود را تولید کرده و آن‌ها را به نمایندگان فروش، خرده فروشان، توزیع کنندگان و دیگر عمده فروشان می‌فروشند. اگر شما محصولات آرایشی، بهداشتی و پیرایشی را مستقیما از تامین کننده خریداری کنید، می‌توانید بهترین قیمت‌ها و حاشیه سود خوبی را بدست آورید.

عمده فروشان عمومی

عمده فروشانی که در این دسته بندی قرار دارند، معمولا محصولات و خدماتی را در کمیت زیاد از تامین کنندگان خریداری می‌کنند و با اضافه کردن مقدار سودی بر روی آن‌ها، در مقادیر کم به توزیع کنندگان، خرده فروشان و نمایندگی‌ها می‌فروشند. این نوع عمده فروشان  اغلب دارای چندین تامین کننده هستند تا تنوع دامنه محصول و انتخاب مشتریان خود را داشته باشند. این نوع عمده فروش ممکن است محصولاتی را از تعدادی از صنایع مختلف و در چند دسته مختلف به فروش به رسانند.

عمده فروشان تخصصی

این نوع عمده‌فروشی به فروش محصولات در یک صنعت یا دسته‌بندی خاص محصول می‌پردازد. اما ممکن است محصولاتی از تامین کنندگان متعدد داشته باشند. از آنجا که عمده فروشان تخصصی در یک صنعت یا محصول خاص تخصص دارند، باید دانش خوب و قیمت‌گذاری مناسب در مورد محصول داشته باشند.

عمده فروشان محصولات خاص

این نوع عمده فروشی، عمدتا بر روی یک محصول خاص مانند کفش یا … تمرکز دارد. آن‌ها ممکن است محصول خاص را در چند مارک یا برند عرضه کنند. تولیدکنندگان با استفاده از این نوع عمده فروشی، یک یا چند محصول خود را به فروش می‌رسانند.

عمده فروشی اینترنتی

عمده فروشان در عمده فروشی آنلاین محصولات خود را با نرخ تخفیفی به فروش می‌رسانند و این به دلیل کاهش هزینه‌های سربار خود مانند اجاره و ساختمان‌های فیزیکی است. بنابراین این نوع عمده فروشان، می‌توانند درصد کمی به قیمت خریداری شده خود اضافه کنند. این در حالی است که حاشیه سودشان نیز محفوظ است.

لوازم آرایشی عمده را از چه طریقی بخرم؟

شرکت اطلس طلایی ایرانیان با ایجاد بستری برای خرید عمده آفلاین و آنلاین محصولات این امکان را به شما می‌دهد که محصولات خود را به طور عمده خریداری کنید و با دریافت فاکتور رسمی اطمینان داشته باشید که محصولات خود را خیلی سریع و راحت در هر کجای ایران دریافت می‌کنید.

از مزایای خرید عمده لوازم آرایشی ، بهداشتی و پیرایشی از شرکت اطلس طلایی ایرانیان به طور آفلاین یا آنلاین می‌توان به کاهش وقت و هزینه، افزایش سرعت خرید، خرید محصول با قیمت پایین‌تر نسبت به بازار و حذف واسطه ها، افزایش راحتی و دوری از شلوغی شهر اشاره کرد. برای انجام خرید سریع و آسان، تنها با یک تلفن از منزل، موبایل یا محل کار خود محصول مورد نظر را به طور عمده خریداری کنید و به سرعت تحویل بگیرید.