چگونه با آرایش چشم‌هایی بزرگتر بسازیم

آرایش چشم‌ | آرایش حرفه ای جنبه‌های گوناگونی دارد که باعث جذابیت بیشتر صورت می‌شود و می‌توان با ترفندهایی که در آن وجود دارد، به درشت کردن چشم ها یا رفع نواقص و بولد کردن بعضی ویژگی‌ها کمک کرد. اما در درشت کردن چشم با آرایش جذابیت بیشتری وجود دارد و بیشتر خانم‌ها به آن تمایل دارند، زیرا چشم‌ها نقش زیادی در زیباتر شدن چهره دارند و چشم‌های درشت، باعث گیرایی بیشتر آن می‌شوند.

بدون شک تاثیرگذارترین بخش هر صورتی چشم‌ها هستند، 2 چشم می‌تواند هر صورتی را متفاوت نشان دهد و چشمانی بی‌حال چهره را نامناسب نشان می‌دهد اما چشم‌های همه آدم‌ها که فرم مناسب ندارد مثلا بعضی‌ چشم‌ها ریز و بی‌حالت هستند یا گاهی خود چشم‌ها زیبا هستند ولی پلک‌‌های افتاده ظاهر آنها را خدشه‌‌دار کرده‌ است. در اين مواقع بهترین کار این است که خودمان دست به کار شویم و با تکنیک‌های آرایشی ایراد چشم‌ها را بپوشانیم. در اینجا می‌خواهیم راه پوشاندن 2 ایراد بزرگ چشم را به شما آموزش دهیم، به شما می‌گوییم چگونه می‌توانید با آرایش، چشم‌های ریز را درشت جلوه دهید و همچنین چگونه بدون هیچ‌گونه جراحی یا هزینه‌ای و تنها با آرایش و گریم  افتادگی پلک‌ها را محو کنید.

راز چهره با نشاط، سرحال و جذاب در حالت چشمان شماست. اگر اصول آرایش چشم را یاد بگیرید، این قدرت را پیدا می‌کنید تا چشم‌هایتان را به فرم دلخواه‌تان دربیاورید مثلا فرم افتاده چشم را که باعث می‌شود بی‌رمق و خسته به‌نظر برسید، می‌توانید با آرایش ورق را برگردانید. چشم‌های ریزتان را درشت کنید تا جذابیت چهره‌تان دو چندان شود. برای همین هدف بهتر است نحوه درشت کردن چشم با آرایش را یاد بگیرید.

خط چشم سفیددر آرایش استفاده کنید

اگر نگاهی به قفسه‌های مدادهای آرایشی در فروشگاه‌ها بیاندازید، خواهید دید که مدادهای سفید، فروش نرفته‌اند و این دقیقه به این دلیل است که خییلی از خانم‌ها نمی‌دانند که با این مداد باید چه کار کنند. استفاده از این مداد را برای زیباتر کردن آریش چشم، به شما آموزش می‌دهیم تا از آن به عنوان مکملی عالی برای مداد و خط چشم مشکی یاد کنید.

خط چشم‌های سفید به آرایش شما جلوه مدرن‌تر و خاص‌تری می‌بخشد، بنابراین شما با اضافه کردن این آیتم به آرایشتان، پا به مرحله بالاتری از زیبایی و اعتماد به نفس خواهید گذاشت. البته نباید تعجب کرد اگر ما به عنوان مخاطبان عمومی آرایش، نتوانیم به راحتی جسارت استفاده از این پدیده نو ظهور را در خودمان ایجاد کنیم، جای تعجبی ندارد.

خط چشم سفید

اما این وضعیت در دنبال کنندگان حرفه‌ای دنیای آرایش کمی متفاوت است. آن‌ها معمولا به استقبال هر پدیده تازه‌ای می‌روند و از ایجاد تغییرات در چهره‌شان هراسی ندارند. اما راه‌هایی وجود دارد که با آن می‌توانیم حتی به عنوان یک مخاطب عمومی دنیای آرایش نیز، پای مداد‌های چشم سفید را به صورتمان باز کنیم و آن‌ها را در آرایشمان جا دهیم.

یکی از موارد استفاده از خط چشم سفید، پرکردن بخش داخلی پلک پایین است. این کار در کنار یک خط چشم تیره در پلک بالا، به روشن شدن و بزرگ‌تر شدن چشم، کمک بسیار زیادی می‌کند.

این ترفند، به طور ویژه به کسانی پیشنهاد می‌شود که چشم کوچکی دارند و یا رنگ پوست آن‌ها تیره است و این خط چشم سفید، به داشتن چشمانی روشن و بزرگ و همچنین ایجاد یک کنتراست عالی با خط چشم تیره، به آن‌ها کمک می‌کند.

حتما همیشه بعد از زیرسازی و قبل از زدن سایه اصلی، به پلک بالا، خط چشم یا سایه سفید بزنید. به این صورت که اگر سایه است با براش و اگر مداد است، با انگشت یا یک براش پهن، آن را در سرتاسر چشم پخش کنید. این کار 3 دلیل بسیار هوشمندانه درد.

برای اینکه داخل چشم‌تان روشن‌تر شود، می‌توانید در قسمت گوشه پلک‌تان هم از این مداد استفاده کنید. البته در کنار این خط چشم سفید، می‌توانید با یک خط چشم باریک سیاه دور تا دور پلک بالا و پایین را تیره کنید که با این روش هم چشمان‌تان بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد اما یادتان باشد در گوشه چشم این دو خط پلک بالا و پایین به هم نرسند.

 در آرایش کردن به مژه‌های پایین هم ریمل بزنید

ریمل یکی از محصولات آرایشی بسیار پرطرفدار است که برای آرایش مژه ها و چشم استفاده می شود. شما با استفاده از ریمل می توانید مژه های خود را مرتب کرده و آن ها را حجم دهید. البته ریمل ها دارای انواع مختلفی هستند که در رنگ ها و مدل های مختلفی در بازار وجود دارند. هر ریمل کاربرد خاصی دارد. برخی برای پرپشت کردن مژه ها، برخی برای بلند کردن مژه ها و برخی برای سیاه کردن مژه ها مورد استفاده قرار می گیرند. ریمل را باید برای مژه های بالا و پایین چشم استفاده کنید.

ریمیل چشم

   نحوه صحیح استفاده از ریمل بسیار مهم است. اینکه مژه ها مرتب و بلند و زیبا شوند تأثیر بسیار زیادی در آرایش چهره شما دارد. به همین دلیل در این مطلب سعی داریم نحوه ریمل زدن را به خصوص برای مژه های پایین به شما آموزش دهیم. زیرا خانم ها بیشتر تمرکز را بر روی مژه های پلک بالا می گذارند و مژه های پایین را خیلی مرتب نمی کنند. در حالیکه مرتب کردن مژه های پلک پایین تأثیر زیادی در حالت چشم ها دارد.

بسیاری از متخصصان گریم معتقدند استفاده از ریمل در مژه‌های پایین چشم باعث می‌شود چشم‌ها بزرگ‌تر به‌نظر برسدالبته نکته مهم این است که چطور به مژه‌های پایین ریمل بزنید؟

ابتدا مژه‌های پلک بالایی را ریمل بزنید بعد بدون اینکه فرچه ریمل را دوباره داخل ظرف ریمل وارد کنید، مژه‌های پایین را هم ریمل بزنید. فرچه ریمل‌تان را عمودی نگه دارید و روی مژه‌های پلک پایین‌تان عقب و جلو ببرید.

  در آرایش ابروهای‌تان را تمیز و مرتب نگه دارید

درنهایت نوبت ابروهاست، برای اینکه چشمان‌تان بزرگ‌تر به نظر برسد باید به ابروهای‌تان هم توجه کنید. اگر ابروهای‌تان یک قوس خفیف داشته باشد چشمان‌تان بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد. با رنگی ملایم و با ضربات آهسته و کوتاه ابرو را پر کنید و به ابروهای‌تان قوس بدهید.

درست است که شکل صورت افراد با همدیگر متفاوت است و ابرو می بایست متناسب با شکل صورت برداشته شود، اما یک قانون کلی وجود دارد: تاج ابروها می بایست ضخیم ترین بخش ابرو باشد و به تدریج تا انتهای ابرو نازک شود.

مرکز استخوان گونه را به عنوان نقطه راهنما در نظر بگیرید. حال دو خط می خواهید که به تدریج به سمت یکدیگر متمایل شوند. نکته آن است که بهترین حالتی که ابروها را زیبا می کند، آن است که قوس ابروها دو سوم آنچه می تواند باشد، طراحی شود.

به خاطر داشته باشید هر ابرویی قوس مخصوص به خود را دارد و شما هرگز نمی توانید قوس آن را تغییر دهید. در عوض باید سعی کنید کمان ابروهایتان دو سوم آنچه می تواند، باشد.

مداد ابرو ساده ترین ابزاری است که با آن می توان به ابرو ها شکل بهتری داد. کار کردن با مداد ابرو بسیار ساده است، بعلاوه اینکه مداد ابرو را می توان به راحتی و همه جا به همراه داشت. بهتر است قسمت های خالی ابروی خود را با استفاده از مداد ابرو پر کنید، برای پر کردن قسمت های خالی ابرو، سعی کنید خطوطی شبیه به تارهای ابرو نزدیک به هم بکشید. روی قسمت های خالی ابرو تمرکز کنید. در آخر هم برای طبیعی تر شدن ظاهر کار، ابروهای خود را با استفاده از برس انتهای مداد ابرو یا مسواک، شانه کنید.

اگر ابروهای شما ظاهر خوبی دارند اما دوست دارید کمی ضخیم تر به نظر برسند، می توانید از سایه ابرو استفاده کنید.

نکته: قبل از آنکه برس آغشته به سایه ابرو را به ابروها (بخصوص قسمت قوس ابرو) بزنید، پودر اضافه ی روی آن را با یک ضربه ملایم بتکانید. ابروها را از انتها به ابتدا بکشید بدین ترتیب ظاهر بسیار طبیعی تری بدست خواهید آورد.

در آرایش مژه‌هایتان را فر کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بزرگ‌تر نشان دادن چشم‌ها، فر کردن مژه‌ها به وسیله فرمژه است. حتما قبل از استفاده از ریمل، مژه‌های‌تان را فر کنید و اگر فراموش کردید، حتما اجازه دهید ریمل‌تان کاملا خشک شود سپس از فرمژه استفاده کنید.

اگر می خواهید مژه های شما ظاهر پر و بلندتری داشته باشند، فر کردن آن ها یک ضرورت است. علاوه بر این، فر کردن مژه ها چشمان شما را باز می کند و باعث می شود بزرگتر به نظر برسند. بنابراین، چه مژه های شما به طور طبیعی صاف باشند و چه به دلیل نگهداری ضعیف یا دلایل دیگر صاف شده باشند، این مرحله کوچک می تواند به بزرگ تر شدن چشم شما کمک کند. استفاده از فرمژه(قبل از استفاده از ریمل مژه و ابرو) راهی مطمئن برای حالت دادن به مژه ها است.

آرایش چشم

مژه ها تاثیر بسیار زیادی را در زیبایی فرد دارند.داشتن مژه هایي بلند و فر میتواند شما را جذاب تراز همیشه بنظر برساند. روش هاي‌ مختلفی برای فر کردن مژه وجود دارند که میتوانند در طولانی مدت موجب آسیب دیدن به مژه هاي‌ شما بشود؛ اما استفاده از روش هاي‌ طبیعی این خطر را برای شما به صفر خواهد رساند.

داشتن مژه‌هایي فر سبب زیبا شدن چشم‌ها میشود،اغلب بانوان برای فر کردن مژه هاي‌ خود از فرمژه استفاده میکنند اما باید بدانید که برای فر کردن مژه هایتان حتماً نیاز به فرمژه نداریدبلکه با روش‌هاي‌ در معرض و طبیعی می توانید به اسانی مژه‌هایتان را فر کنید.

سایه چشم فراموش نشود

تقریبا همه خانم ها دوست دارند چشمانی درشت داشته باشند. مژده ای که می توان به این خانم ها داد این است که داشتن چشم های درشت به هیچ وجه کاری دشوار و دست نیافتنی نیست. اگرچه از نظر بسیاری از خانم ها، آرایش چشم از سایر قسمت های صورت دشوارتر است اما این کار با کمی تمرین و تمرکز کاملا امکان پذیر و عملی است.

رمز درشت کردن چشم ها با یک آرایش حرفه ای ؛ استفاده صحیح از رنگ‌های روشن است. حالا با یک ترفند دیگر آشنا شوید. گوشه داخلی چشم‌ها را با سایه روشن (رنگ‌هایی مانند سفید، طلایی، نقره‌ای، صدفی و بژ) روشن کنید تا فاصله بین 2 چشم و سایز آن‌ها را درشت‌تر جلوه دهد.

یکی از مهم‌ترین نکات در آرایش درشت نشاندادن انتخاب رنگ سایه چشم است. بسته به اینکه چشم‌های شما چه فرم و حالتی دارد، باید از رنگ‌های مختلف سایه چشم استفاده کنید.

اطراف چشم را یعنی پایین پلک بالا و بالای پلک پایین را با سایه تیره‌تر رنگ بزنید. بالای این سایه تیره رنگ را با سایه رنگ روشن‌تر بپوشانید. یادتان باشد سایه‌های چشم را باید از سمت بیرون به سمت گوشه داخلی چشم محو کنید تا رنگ‌ها یکنواخت شود. پس می‌توانیم بگوییم سایه هم در بزرگ‌تر نشان دادن چشم شما تاثیر بسزایی دارد.

مژه مصنوعی استفاده کنید

اگر قصد دارید به یک مراسم کاملا رسمی و بزرگ بروید، می‌توانید برای بهتر شدن فرم چشم‌های خود از مژه مصنوعی استفاده کنید. بیشتر بازیگران و خوانندگان خانم برای شرکت در مراسم رسمی از مژه‌های مصنوعی استفاده می‌کنند.

استفاده از مژه مصنوعی برای افرادی که فکر می‌کنند مژه‌هایشان کوتاه است یا به اندازه‌ی کافی پر نیست انتخاب بسیار مناسبی است. امروزه مژه‌های مصنوعی در انواع، اندازه و سبک‌های مختلف تولید می‌شوند و برای خرید مژه مصنوعی مورد نظرتان گزینه‌های زیادی را خواهید داشت.

مژه ها تاثیر زیادی در زیباتر دیده شدن حالت چشم ها دارند. متاسفانه همه ما مژه های عالی و پرپشت نداریم و اگر هم داشته باشیم، با گذر زمان ممکن است مژه های خود را از دست بدهیم. اما هر مشکلی چاره ای دارد و چاره ی نداشتن مژه هم، استفاده از مژه مصنوعی می باشد.

همه خانوم ها از جادوی مژه های مصنوعی باخبر هستند و برای یکبار هم که شده از این مژه ها برای زیباتر شدن چشم ها استفاده کرده اند. این مژه ها تاثیر بسزایی در جذاب دیده شدن چشم ها دارند؛ البته اگر در انتخاب و خرید مژه مصنوعی مناسب خود درست عمل کرده و موفق بوده باشید.

هر چند که استفاده از مژه مصنوعی، جزء اصلی از مراحل آرایش کلاسیک نمی باشد اما امروزه تبدیل به عضوی ثابت و ضروری در میکاپ شده است. مژه مصنوعی یک مکمل فوق العاده برای آرایش چشم است. استفاده از مژه مصنوعی زیبایی و جذابیت چشم را دوچندان کرده و چشم‌هایی گیرا و خیره کننده برایتان به ارمغان می‌آورد.

اگر روش استفاده از مژه‌های مصنوعی را به خوبی بلد باشید، چشم‌های شما بسیار زیبا و کاملا طبیعی به‌نظر می‌رسند.