ورم چهره و خطاهای هنگام آرایش کردن

ورم چهره| میکاپ کردن  ممکن است یک کار شخصی به‌نظر برسد  اما یک کار هنری است و به تدریج، باتوجه زیادتر خانمها به حفظ جوانی و شادابی صورتشان تبدیل به یک  دانش شده است؛ دانشی که اصول و  قوانین بخصوصی دارد.

حتما شما سالیان زیادی است که از میکاپ استفاده می‌کنید و به تجربه به مجموعه ای از تکنیک‌های شخصی دست یافته‌اید.

ولی شاید این رنگ و روش واقعا برازنده چهره شما نباشد و شما با انتخاب روشی بهتر، می‌توانید چهره‌‌ای زیباتر برای خود بسازید.

در این مطلب به کمک آرایشگران ماهر می‌کوشیم شما را با اصول پایه و بنیادین آرایش آشنا کنیم تا به بهترین آرایش برای چهره‌تان دست پیدا کنید.

مطلب مرتبط: راهنمای آرایش چشم در 3 دقیقه

  برای ورم چهره رژلب پر رنگ نزنید

ورم صورت بنا به دلایل مختلفی بروز می‌کند و درصورتی‌که علل خیلی جدی مثل بارداری نداشته باشد با مراقبت‌های خانگی بهبود می‌یابد، اما درصورتی‌که بر اثر عفونت‌های مختلف مانند عفونت چشم یا واکنش‌های آلرژیک ایجاد شده باشد، به معاینه‌ و درمان پزشکی نیاز دارد. بنابراین اگر ورم صورت‌تان زیاد است و به‌سختی نفس می‌کشید، باید در سریع‌ترین زمان تحت مراقبت‌های پزشکی قرار بگیرید.

یادتان باشد اگر صورت‌تان ورم کرده ‌است نباید سراغ رژلب‌های پررنگ بروید و اگر می‌خواهید برای یک ‌مهمانی آرایش نسبتا بیشتری داشته ‌باشید برای بیشتر جلوه دادن آرایش فقط روی چشم‌ها کار کنید و برای لب‌ها تنها به یک برق لب یا براق کننده قناعت کنید

چراکه هرچه رنگ لب پررنگ‌تر و تندتر باشد، ورم و بزرگی صورت خود را بیشتر نشان می‌دهد.

بهتر است از خط لب هم استفاده نکنید چون آن هم لب‌ها را حجیم می‌کند و بر تورم صورت شما می‌افزاید، اما در مورد چشم‌ها این‌گونه نیست. اگر بتوانید با آرایش کاری کنید که درشت‌تر به‌نظر برسند، جلب‌توجه بیشتری خواهند کرد و درنتیجه پف و ورم صورت کمتر در چشم بیننده بزرگ می‌شود.

پف صورت

مطلب مرتبط: از سیر تا پیاز رژ لب

اگر میخواهید ورم چهره و سیاهی از بین برود

باید بدانیم که سیاهی دور چشم به تنهایی نشانگر بیماری خاصی نیست و ایجاد آن نباید ما را نگران وضعیت سلامت خود کند بلکه ظاهر شدن آن ها در بیشتر موارد علامتی برای ایجاد تغییر در عادات روزمره ی زندگی است.

دلایل زیادی باعث ایجاد سیاهی دور چشم می شوند، عبارت از:

  • ژنتیک و دلایل ارثی
  • هایپرپیگمنتیشین به دلیل تولید زیاد ملانین
  • کمبود خواب یا عادات اشتباه خوابیدن
  • کاهش بافت چربی در اطراف چشم
  • نازک شدن پوست در ناحیه ی زیر چشم
  • قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید
  • کم شدن آب بدن
  • افزایش سن
  • استفاده از سیگار و الکل
  • استفاده از بعضی قطره های چشمی
  • مالش دادن مکرر ناحیه ی چشم
  • آنمی در اثر کمبود آهن
  • مشکلات تیروئید
  • آلرژی و واکنش های حساسیتی مانند تب یونجه
  • بعضی انواع درماتیت
  • اغلب، افراد مسن، سیاه پوست و کسانی که در میان اعضای خانواده سابقه ی این عارضه ی پوستی را دارند مستعد پدیدار شدن تیرگی و سیاهی در اطراف چشم خود هستند.

خوشبختانه با عوض کردن برخی عادات و استفاده از روش های درمانی ساده می توان در بسیاری از موارد تیرگی زیر چشم را برطرف کرد.

قبل از آرایش چشم، روی پلک‌های خود پودر پنکیک بزنید تا آرایش روی آن تثبیت شود. با این کار چربی پوست گرفته می‌شود و پوست آماده می‌شود تا سایه روی آن زده شود.

سعی کنید به جای سایه‌های کرمی از سایه‌های پودری استفاده کنید. چون سایه‌های کرمی معمولا حاوی کرم‌های نرم‌کننده هستند و دوام زیادی ندارند.

همچنین بهتر است از خط چشم‌های ژله‌‌ای و مایع ضدآب استفاده کنید که روی پوست پخش نمی‌شوند و مثل چسب روی پوست می‌چسبند. این مدل خط چشم‌ها به‌ویژه برای روزهای گرم تابستان بسیار مناسب هستند.

در هوای مرطوب و گرم، این نوع خط چشم جایگزین بسیار مناسبی برای مداد چشم است که معمولا چرب است و با رطوبت و گرمی هوا روی پوست پخش می‌شود

مطلب مرتبط: چه کنیم آرایش چشم زیر عینک زیباتر جلوه کند؟

کدام پودر دکلره مناسب است

دکلره ماده‌ای با ساختار شیمیایی می‌باشد که برای سفید کردن و بی رنگ کردن مو از آن استفاده می‌شود. در واقع پودر دکلره با از بین بردن رنگدانه‌های مو موجب بی رنگ شدن وسفید شدن موها می‌گردد. دکلره‌ها به صورت پودری یا کرم وجود دارند. دکلره‌های پودری کارایی بیشتری داشته و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پودر دکلره با قدرت بالا در بی‌رنگ کنندگی برای انواع رنگ‌ موهای روشن و فانتری استفاده می‌شود. پودر دکلره از سازمان غذا و دارو مجوز دارد و دارای بافت شفاف است. برخی از پودرهای دکلره دارای عصاره هستند و هنگام استفاده بوی مطبوع ایجاد می‌کند.

محصول مرتبط: پودر دکلره سفید ویتامول

از دکلره برای بی‌رنگ کردن مو و رساندن مو به پایه‌ای بی‌رنگ استفاده می‌شود. پودرهای دکلره رنگ‌های مختلف دارند که عبارتند از دکلره سفید و دکلره آبی. پودرهای دکلره سفید برای موهای حساس و نازک استفاده می‌شوند و عملکرد ضعیف‌تری نسبت به دکلره آبی دارند. پودر دکلره آبی برای بی‌رنگ کردن موهای طبیعی و سالم استفاده می‌شود. این پودر قدرت بیشتری دارد و به افرادی که موی تیره دارند، توصیه می‌شود

محصول مرتبط: پودر دکلره آیس ویتامول

پودرهای دکلره تنوع زیادی دارند و مارک‌ها مختلفی از آنها در بازار موجود است. به‌طور کلی پودرهای دکلره از هر مارک و برندی که باشند به دو نوع تقسیم می‌شوند

  • یکی پودر دکلره سفید که ضعیف‌تر عمل کرده و برای موهای حساس، نازک و رنگ‌ شده استفاده می‌شود.
  • دوم پودر دکلره آبی که قوی‌تر از پودر دکلره سفید بوده و برای موهای طبیعی و سالم کاربرد دارد.

معمولا اگر مو مشکی طبیعی و در کل رنگ تیره بود، از پودر آبی و اگر رنگ طبیعی مو، روشن بود از دکلره ضعیف استفاده می‌کنیم.  استفاده از دکلره نیاز به‌دقت فراوان دارد. پودر دکلره به‌طور کلی قدرت بالایی دارد و نباید بیش از اندازه از آن استفاده کرد زیرا ممکن است به ساقه و ریشه‌ی مو آسیب جبران‌ناپذیری بزند.

محصول مرتبط: پودر دکلره سیاه ویتامول

لاک‌ها را چطور پاک کنید

لاک زدن یکی از روش های مانیکور و پدیکور است که تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی ناخن ها و دست های شما دارد. لاک ها انواع مختلف و متنوعی دارند. امروزه لاک هایی تولید شده است که علاوه بر جنبه زیبایی، قادر به تقویت ناخن نیز هستند. پاک کردن لاک معمولا کار دشواری است و با روش های مختلفی انجام می‌شود.

حتما برای‌تان پیش آمده که از لاک ناخن براق برای ‌‌مهمانی استفاده کنید اما موقع پاک کردن آن کلی دردسر بکشید

  • راه‌حل این است که از یک ورقه آلومینیومی استفاده کنید.
  • یک مقدار پنبه به اندازه ناخن‌تان‌‌ بردارید، به آن استون بزنید و روی ناخن بگذارید.
  • بعد یک تکه مربع شکل از ورقه آلومینیومی را ببرید و دور ناخن بپیچید تا پنبه کامل پوشانده شود.
  • بعد از پنج دقیقه که آن را از روی ناخن‌تان‌ بردارید لاک کاملا پاک شده است.

استون رایج ترین و شناخته شدن روشی است که بسیاری از خانم ها از آن استفاده می‌کنند. اما استون ضررهای بسیاری دارد که باعث شده برخی افراد روش های دیگر را بری پاک کردن لاک ناخن های خود امتحان کنند.

تمام راه‌ها به موم ختم می‌شود

یکی دیگر از مواد رایج برای از بین بردن موهای بدن، موم است. این روش به اپیلاسیون معروف است و در مراکز مخصوص و آرایشگاه‌ها بسیار زیاد انجام می‌شود. استفاده از موم در خانه هم آسان است و تنها نیاز به خریدن موم و پد مخصوص دارد. موم هم موها را از ریشه جدا می‌کند به همین دلیل طرفدار بسیار زیادی در میان زنان و مردان دارد.

موم‌ها دارای چند نوع هستند و هر یک از آن‌ها کاربری خاص خود را دارند موم‌های گرم پیش از استفاده نیاز به گرم شدن دارند. دمای این موم نباید بسیار زیاد باشد چون ممکن است پوست را بسوزاند و تجربه‌ی ناخوشایندی ایجاد کند. برای برداشتن این موم از روی پوست نیاز به پد مخصوص است، باید پد را بر روی پوست قرار داد و در جهت مخالف خواب موها پد را با سرعت برداشت.

موم سرد نیازی به گرم کردن ندارد. برای استفاده از موم سرد تنها لازم است یک لایه از آن را بر روی پوست قرار داد و سپس پد را بر روی موم قرار داد و در جهت خلاف رویش موها کشید.

این روزها در آرایشگا‌ه‌ها زیاد شنیده می‌شود که از موم دایم استفاده کنید تا موهای‌تان دیرتر دربیاید که مسلما قیمت بالاتری هم دارد اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اپیلاسیون از همان موم طبیعی استفاده کنید.

استفاده از موم یکی از رایج ترین راه های از بین بردن مو هاست و بیشتر خانم ها به دلیل ایجاد وقفه طولانی در رشد مجدد موها از این روش استفاده می کنند. مهم است بدانید چه نوع مومی برای شما مناسب تر است چون حداقل ماهی یک بار از موم استفاده می کنید و اگر موجب خارش روی پوستتان شود بسیار دردناک است.

موم‌های دائم قدرت چسبندگی بالایی دارند و همین باعث می‌شود با یک‌بار استفاده همه موها ریشه‌کن شوند و دیرتر دربیایند نه اینکه به‌طور کامل از بین بروند ولی همین چسبندگی به پوست آسیب می‌رساند.

نکته دیگر اینکه قبل از اپیلاسیون حمام نکنید.

توجه داشته باشید که در آرایشگاه‌ها از ظروف یکبار مصرف و پارچه‌های مجزا استفاده شود و برای مناطق حساس بدن بهتر است به جای پارچه از پدهای مخصوص که جنس خشن ندارند، استفاده کنند.

سعی کنید بعد از اپیلاسیون لباس‌های تنگ نپوشید چون باعث جوش‌های زیرپوستی می‌شود.

استفاده از موم یک روش موثر برای از بین بردن موهای زائد در نواحی کوچک و بزرگ است. موم یکی از روش های اپیلاسیون است. این موضوع بدین معنی است که کل مو از زیر سطح پوست حذف می شود. روش های زیادی برای استفاده از موم وجود دارد اما موم گرم موثرتر از سایر تکنیک هاست و به طور رایج در آرایشگاه ها استفاده می شود اگر شما قصد دارید در خانه و شخصا این کار را انجام دهید باید طرز استفاده صحیح از موم را به خوبی یاد بگیرید.